Suplūktas sniegas ar po lijundros spustelėjęs šaltis daugelį kelių paverčia čiuožyklomis. Žiemą net paprasčiausi posūkiai yra pavojingi, pailgėja stabdymo kelias, todėl vairuotojams reikia būti itin atidiems ir pasiruošusiems gamtos spąstams. Staigių manevrų geriau vengti. Pastaraisiais metais lietuviškos žiemos neprognozuojamos: vieną dieną siaučia pūga, kitą jau saulė dangumi ritinėjasi ir sniego nebelieka. Tokie permainingi orai labai apsunkina vairuotojų gyvenimą – niekad nežinai, kokia kelio danga laukia. Mažiau įgudęs vairuotojas staiga pasikeitus važiavimo sąlygoms dažnai nespėja reaguoti ir praranda automobilio kontrolę. Jei mašina važiuoja tiesiai, nieko neatsitiks, bet darant kad ir nedidelį posūkį, stabdant, prasilenkiant su kitu automobiliu, patekus į stiprų vėjo gūsį galima akimirksniu pradėti slysti šonu.

 

Saugiausia žiemą važiuoti, kai kelią dengia jau šiek tiek susigulėjęs, bet nesuplūktas iki blizgesio sniegas. Tik svarbu nepamiršti, kad toks sniegas kartais gali dengti ledą. Automobilis turi riedėti lygiai – įsibėgėjimas, persirikiavimas ir stabdymas turėtų būti atliekami vengiant staigių judesių. Tai nereiškia, kad reikia važiuoti visai lėtai, esminė taisyklė: būtina laikytis saugaus greičio. Itin svarbu nesiblaškyti posūkiuose. Kai kelias slidus, greičio pedalą derėtų atleisti dar neprivažiavus posūkio ir vingį įveikti stabiliu greičiu. Viena iš didžiausių klaidų – posūkyje perjungti pavaras ar stabdyti, nes taip labai paprasta išprovokuoti nevaldomą slydimą. Stabdyti reikia iš anksto, nes esant slidžiai kelio dangai stabdymo kelias gali gerokai pailgėti net ir įvairiomis saugos sistemomis „apginkluotiems“ automobiliams.

Nevaldomas slydimas

Važiuojant slidžiu keliu nepaprastai padidėja nevaldomo slydimo rizika. Daugumai vairuotojų pojūtis, kad automobilis pradeda slysti, būna paskutinis prieš atsiduriant griovyje. Tad jeigu pastebėjote, kad vairas tapo labai „lengvas“, vadinasi, sukibimas su kelio danga prastas ir vienintelis būdas išvengti nepageidaujamo slidinėjimo – nedaryti staigių judesių.

Jei automobilis dėl kokių nors priežasčių vis dėlto pradeda slysti, reikėtų vengti tiek agresyvaus stabdymo, tiek bandymo ištaisyti padėtį itin stipriai spaudžiant akceleratoriaus pedalą. Mašiną veiksmingiausia stabilizuoti variklį perjungus į tokį režimą, kai jis tik palaiko mašinos riedėjimą pastoviu greičiu, bet nei pristabdo, nei pagreitina.

Išlaikyti optimalų ratų sukimąsi neleidžiant jiems buksuoti ir slysti stabdant yra labai sunku. Tik daug kartų pabandžius, tai galima padaryti tiksliai. Pravartu pabandyti kaire koja švelniai spausti stabdį, kad trinkelės prisiglaustų prie stabdžių diskų ir neleistų ratams suktis. Suprantama, tokių bandymų nevalia daryti bendro naudojimo keliuose, kuriais važiuoja kiti automobiliai.

Jei vis dėlto mašina pradėjo slysti ir matote, kad nepavyks sustoti iki kliūties, reikėtų bandyti automobilį sukti prie šaligatvio ir stabdyti remiantis į kelkraštį. Smūgis ir nuostoliai bus mažesni, jei trenksitės tiesiais, o ne susuktais ratais. Būtina pasitreniruoti.

Saugiam važiavimui daug įtakos turi ir kai kurie konstrukciniai automobilio ypatumai. Didžiausią pranašumą slidžiame kelyje turi važinėjantieji visais keturiais ratais varomais automobiliais. Šiek tiek mažiau slidinėja priekiniais ratais varomos mašinos, o subtiliausiai vairuoti priversti galiniais ratais varomų automobilių šeimininkai. Automobiliai sukibimą su kelio danga praranda dėl skirtingų priežasčių, taigi mėginant juos stabilizuoti tenka imtis įvairių manevrų. Vis dėlto visais atvejais galioja viena taisyklė: privalu laikytis kur kas didesnių atstumų tarp ta pačia kryptimi judančių automobilių.

Universalių patarimų, kaip kokiu atveju elgtis, nėra, todėl kiekvienam vairuotojui į naudą būtų susirasti aikštelę ir pajusti mašinos slydimo ribas. Išsiaiškinti, kaip būtent šis automobilis elgiasi esant kritinėms situacijoms – staiga greitėjant ir stabdant, kas atsitinka manevruojant. Pajudėti iš vietos reikėtų bandant sankabos pedalą atleidinėti varikliui dirbant tuščia eiga ir tik pradėjus ratams suktis švelniai paspausti akceleratorių. Tai darant pernelyg greitai, automobilis buksuos.

Antras svarbiausias pratimas – stabdymas. Idealus yra toks lėtėjimas, kai automobilis sustoja nė karto neužblokavus ratų. Jei stabdžių pedalas nuspaudžiamas iki galo, mašina slysta ankstesnio judėjimo kryptimi, nereaguodama į vairą.


http://www.delfi.lt/auto/patarimai/kaip-vairuoti-ziema-kad-kelione-nesibaigtu-griovyje.d?id=66959364